Sunday, April 22, 2012

pengajaran kepada semua.

hehe .

aku agak2 ade la dua tiga orang rindu aku. hehe.
i bukan sengaja you. i bnyak keje. awww

semalam aku pegi jalan2 ngn ehem2 aku. hehe. best siot! kitorang pegi bertiga bukan sebab nak elak dosa couple2 bagai (nak elak dosa kebendenye kla ktorang tiga2 pmpuan. HARHARHAR) tapi sebab kitorang bertiga dah lama rancang nak jumpa. so, semalam jumpa lah. pegi jalan2 kat mall besa. best tu mmg best tp aku bagi can diorang bergembira sebab mgkin ade la mse utk aku lak kan. kdg2 susah sket nak bergembira bertiga. msti ade salah sorang yg dipinggirkan, dan selalunya orang tu adalah aku :( . pastu gerak pegi jalan thor. orang kelate jadi tour guide orang key el pusing key el . haha. tapi yg peliknye, org yg first time datang, takdenye eksaited tapi yg dah datang pulak yg eksaited. aku dah rimas dah dgn orang2 ramai kt situ. bila nk lengang nye aku tak tau . pusing2 tengok2 makanan BANYAKKKKKK gila tapi aku tak terasa pun nak makan sebab nafsu aku dah penat . aku dah bloated gilaaaa.


jalan2 punya jalan, ade la sket2 drama2 aku hilangkan diri lari dari diorang konon2nye pastu main2 kejar2 kat situ (okay yg ni tipu sbb saje nak bagi sedap cerita). jumpa satu gerai jual baju 20sehelai 30duahelai. kitoang beli masing2 sehelai. aku mula2 taknak tapi nak jugak mengikuti perkembangan diorang, jatuh hati pulak nak beli dan paling best, dia yg pilihkan. hehe. bestnye. pusing2 pusing2 pusing2 tiba2 kawan aku cari2 hphone dia. alamak, hilang. aku syak orang pow. takdenye nak jatuh2. kla jatuh confirm bunyi dan nampak sebab keychain dia besau gilewwww.


hphone dia, dia letak mcm kat arrow tu


mmg senang la nk kene pow tapi gila la aku tiba2 nak marah dia kan. lagipun ade sebab dia letak situ. kitorang pusing balik dan cari2 tapi tak jumpa. muka dia dah merah dah. aku dah get ready utk menyambut dia. jalan2 tiba2 dia dah tak tahan , nanges dpn kedai baju. aku perasan abg tu mcm gelisah je kitorang buat drama melayu setiap ahad jam 3ptg di tv2 tapi nak buat cane. dia dah tak tahan menanggung kesedihan kot. takleh postpone2 mcm bayar ptptn dah. langsai kat situ terus. tapi tak langsai pun lagi. sebab aku ajak dia pegi masjid bagi dia duduk kat masjid. aku percaya dan yakin masjid adalah tempat yg plg sejuk di muka bumi. sebab tu aku bawa dia pegi sana bukan bawak pegi kelab malam . kelab malam tu sejuk jugak tapi boleh diistilahkan sebagai neraka paling sejuk la.

dia nanges gila2 kat situ sampai ade sorang sister tu datang, tanye hilang purse ke dik pastu jawab la hilang hphone pstu dia blah pastu dia cerita kat kawan dia. aku suruh dia masuk masjid dan rehat sementara lagi baki kitorang berdua pegi cari. aku mcm dah putus harapan jugak la tapi aku yakin yg kla hphone tu masih rezeki dia, mesti ada lagi . sambil jalan2 stres2 tu ade la yg best2 happy2. hehe . awww. bestnyeeeee! aku harap yg wlupun tak jumpa hphone, sekurang2nye bagi la jmpa keychain dia. tapi tak jumpa jugak. sedih gila. dalam sedih2 tu, sempat gak aku perabih 20 30 ringgit. haih!

pastu dah malam sangat dan tak elok lah kan wanita2 muda masih berjalan2 terhuyung hayang dalam keramaian orang, kitorang pun balik. haih. penat nak cerita. sebab ni cerita betul dan aku kurang reti nak cerita bende betul. kla aku reka mmg dah tersasar dari landasan.

lastnye, kitorang balik lah tapi terpisah. diorang berdua balik same, aku balik sorang. wuuuuu. dah la dipinggirkan, kene balik sorang2. wuuu sedih gile.

aku nak bagi pengajaran je kat sini.

first, hphone kla bukan kat tangan, jangan letak kat tempat kau senang capai sebab orang lain pun akan senang capai jugak. aku letak dalam poket. kadang2 tu susah jugak nak capai sebab kene raba2 dulu dan kadang2 tangan aku calar balar sebab poket tu ade zip. protection beb protection. haha.

seken, ade first je. sebab aku tak tau nak bagi nasihat ape dah. haha

ohya, lagi satu, kla korang tgh buat assignment ke keje gune software2, setiap lima minit pl koman, korang save. lagi elok kla setiap seminit. ni sebab protection. tiba2 kla lptop ke pc kau saje pengsan, mati kau. kla dah save, dia mati pun senang hati je nak on balik . kan kan kan.



sebenarnye mood aku dah spoil sebab bnyk bende. korang mgkin tak perasan tapi aku perasan tibe2 je cerita aku jadi tak sedap dan aku jadi tak tau nak bagi nasihat ape.


tadi kwn aku jumpa gambar ni. auuwwww. soooo smeweeetteeetttweeetweetweet



comel kan? geram aku nak geletek.