Monday, August 29, 2011

a shit that pooped out from you.



poop = shit = tahik.

tahu kan tahik tu ape. najis. bahan buangan selepas makanan2 yang telah dimakan, dikunyah dan ditelan diproses dan diproses dan diproses menjadi hampas2 yg takdak guna dan dibuang begitu sahaja. aku nak buat kuiz, hikhik. najis kau kau buang kat mana? kat jamban kah atau kat semak kah atau kau simpan jaa.. yerkkk.

aku bukan nak berkotor kotoran cakap pasal najis tapi aku dah bengang ngn sikap segelintir manusia yg menganggap najis diornag tu lagi suci dan bersih daripada air mutlak sampaikan tak sanggup nak flush . ditinggalkan najis yg suci murni tu sebagai bahan pameran. what the shit. aku ade najis sendiri laa nak tengok. xpayah tunggu najis kau ! susah ke nak flush? soalan ni berlegar2 dalam kepala aku.

meh kita review step2 menflush.
1) selepas habis saham2 dan harta pusaka kau masukkan dalam bank, kau bersihkan harta2 yg tertinggal , kau bangun. samada kau nak pakai pakaian kau sekarang atau tunggu hingga last part of the list
2) kau tarik flusher bagi air masuk ke lubang jamban, bukan lubang hidung ye.
3) kau senyum dan ucapkan selamat tinggal kat harta2 peninggalan kau.
4) kau basuh tangan and
5) DONE !

tu 5 simple steps aku bagi kau. maybe ade yg 10 steps, ade yg 1000 steps tapi bagi tu steps tu steps yg paling basic. tapi kenapa orang suka skip step number 2. kenapa? adakah menarik flusher memerlukan tenaga berjuta2 joule? ohh tidak. hanya pegang flusher dan turunkan tangan anda dengan senang hati. tak payah panggil ahli angkat berat malaysia untuk tarik flusher . tapi tapi tapi, kenapa ade orang tak nak flush jugak?

aku ada beberapa andaian. meh kita tengok andaian aku.

1) biasa la kan lepas bertarung mesti la letih kan. nak nak kla yg sembelit, yg tertelan batu, kan seksa dan meletihkan tau. tenaga dah hilang dan tak mampu nk tarik flusher.

2) flush tak boleh guna.

3) saje nak bagi orang tau yg kau mampu jadi manusia normal.

4) nak tau komen2 orang lain tentang najis kau. xcukup air ke, pekat sangat ke, warna xmecing ke, pape je lah!

5) mula2 tu nak check kot2 najis kau klua ngn darah ke berpenyakit ke hape ke tapi tetiba lak boleh terlupa nak flush.

6) najis adalah salah satu bahan seni yg unik dan patut ditayangkan kepada umum.

7) kesian kat makcik cleaner tak de keje lak kla mangkuk jamban bersih .


cukup lah 7 andaian aku. kla ade lagi, aku masukkan lagi. haha

wahhh wahhhhhhhh !!! aku dah start berimaginasi.
cuba bayangkan suatu hari nanti semua manusia dah menjadikan tabiat malas flush menjadi satu hobi. ohhhh shit ! bayangkan wajah mangkuk jamban masa tu. dan bayangkan di sekolah ada satu mata pelajaran wajib ; adab dan sivik , chapter 3 : etika di dalam tandas, subtopic : cara flush jamban. kau bayang kan bayangkan !!!!! the country will produce an effective and productive shittizen!

sebagai penutup, bertanggungjwablah dengan najis kau. usaha dan usaha lagi untuk membersihkan mangkuk tandas daripada serangan najis2 kau. najis kau bukan najis aku . najis tidak boleh dikongsi melainkan najis binatang seperti kelawar yg boleh dijadikan baja yg bagusssss. baja tu boleh lah kau share ngn jiran2 tetangga tak pun letak kat tempat awam dan letak papan tanda, "silakan ambil, percuma"

hoho. seronokkan. last dari aku; sayangkan najis, berak berakkan. sayangkan mangkuk jamban, flush flushkan.

* akhir bulan puasa aku cerita pasal najis. xpela. senja nanti kla sempat dan aku ingat serta aku ada idea, aku cerita pasal sambutan perpisahan dengan bulan puasa.














i love you MR. POOP ! you brighten my day :)

No comments: