Wednesday, August 10, 2011

hati yang berkata, tangan yang menaip.


aku teringin nak menaip jugak. tapi aku xde idea. serius. aku xde idea lgsung.

tapi xpe la. aku cerita la ape yang aku rase best berlaku dalam hidup aku. padahal ape je yg best. kahkah. aku xpaham dengan sikap dan sifat manusia. mmg aku pun manusia gak tapi wat the hal kla xreti nk jaga hati orang. manusia ada hati wey. aku xkesah kla mmg perangai kau macam tu tapi masalahnya kla kau dah jadi pemimpin, kau kne jadi neutral. kau faham x? neutral. bukan ikut sedap hati citarasa main kepala kau je. mampus la camtu. kesian la kat aku. idea aku, ilham aku, otak aku sume kene alter ikut otak kau. mana boleh camtu. aku malas nk gaduh2 perang2 saraf ni tapi please la. be a good leader dude.

aku mmg rse nak cakap please la sape2 yg rasa "aku jadi leader sbb best orang kenal dan rasa ada jawatan dan boleh besar kepala" meh datang jumpa aku. aku nak peluk ketat2. aku sayang gila orang macam ni. sume keje boleh jalan. demm ! bulan puasa aku marah2 , kutuk2 orang . tapi nk buat macam mana kan, kla nk jadi baik, jgn tunggu bulan puasa je . jadi la baik sampai bila2. kenapa nk mengaji quran time bulan puasa je? mengaji la jugak time bulan2 lain. susah ke? bulan puasa allah bg ganjaran utk semangatkan kita beribadah tapi bila masuk je syawal, enjoy xhengat da kan . pastu masuk je bulan2 seterusnya, cakap alaaahh tunggu puasa nnti la . kelas xbyk, boleh la spend masa mngaji quran. bukan mengaji je ibadah. kau belajar, kau buat keje persatuan, kau g makan, kau mandi, kau tidur , kau pegi gym, kau bersihkan toilet sume tu ibadah kla kau kawal niat dan betulkan mindset kau. aku risau tgk manusia secularkan agama. please. dont be like that. islam is comprehensive. everything about you, is islam. mengadap tuhan pakai tutup lengkap je baik tutup aurat leklok ea. tapi lepas je smbayang, cabut telekung tu hah skirt pendek dhsyat siot aku rase cm nk g toreh2 je kaki tu. kua je tmpat solat, jmpe pakwe pegang tangan. totally sugar !

haha. aku membebel ntah pape . niat nk online kejap check muet tapi dah TER lama sedikit[padahal lama gila] TERpost pulak kan. haha. sory kla rasa sesak otak baca belog aku. im not currently in blogging mood actually. tapi saje paksa diri sbb rasa bersalah xupdate. haha

aku baca balik, aku tau post aku xde soul . truly sorry.

No comments: