Thursday, January 27, 2011

bacala. baru tau.

semalam, aku dalam kelas.
duduk sebeah orang sebelah aku. satu kelas nga bincang pasal past year questions. ye la kan, final da nak dekat. aku pulak makin xsabar nak balik. rindu pulak daging masak kunyit mak masak. sup tulang. sup sayur. singgang ikan. *tetiba rasa nak nanges ! huh.

back to the story. tiba2 aku tdengar orang belakang aku nga baca Quran. macam pelik dalam kelas orang sibuk2 ngan soalan , dia senang hati baca Quran. aku teliti bacaan dia. sayang. dia baca tersekat2. pendek panjang xtau da mane satu. aku fikir. Allah ciptakan aku dalam rahim mak aku yang bersusah payah didik aku kenal tuhan, kenal agama, kenal kitab suci. * part ni memang aku leleh. xtahannn ! ALHAMDULILLAH.

xtau la kla aku berada kt tmpat orang belakang aku tu. xbertuah macam aku. tapi, tu la. aku lambat tahu bersyukur. aku tau Allah saja uji aku. nak tengok bila aku boleh sedar. bila aku sedar, aku lupa balik. haha. malu beb. aku islam by chance. a coincidence which i should proud of it but im not ! aku malu dengan orang yang islam by choice. diorang lagi faham islam. mmg betul la ape kata DATUK ALI RUSTAM ; dia dakwa DAP lagi faham Islam daripada orang islam sendiri yang kurang faham. heh pakcik, dah tau xfaham, g la belajar. ape standard punye statement. * sorry, aku masukkan elemen politik sket. saje je, nak segarkan otak yang tengah layu kene brainwash ngn kerajaan pasal janji yang meloyakan.

aku xnak jadi macam DATUK ALI RUSTAM yang comel tu. sebab aku nak usaha untuk belajar dan faham ISLAM! tapi, bila aku faham Islam, aku ekstremis ke?

jawapannya, TAK. malah aku akan jadi lagi pandai dari DATUK ALI RUSTAM. yeah! pakcik, kita lawan dua ea sape lagi faham Islam. haha

No comments: